Местна стратегия за развитие
Визия на РО „Високи Западни Родопи“ (Батак – Девин – Доспат)
Стратегическа цел 1:
|
Сектор „Аквакултури” в РО ще използва нови и опазващи околната среда оборудване и технологии за производство, преработка и продажба на риба, които осигуряват добавяне на стойност към сектора и РО, както и подобряват вертикалните връзки и интеграцията във веригата производство-продажби
|
Специфични цели:
|
- Създаване или модернизиране на условията малки и средни предприятия за производство, преработка или продажба на риба;
- Въвеждане на нови продукти в производството, преработката или продажбата на риба
|
Основни измерими индикатори за постигане на целите:
|
1. Обучени хора за работа с нововъведени оборудване, техника, процеси
2. Осигурена заетост
|
Стратегическа цел 2:
|
РО е развиваща се атрактивна дестинация за риболовен туризъм и специално за улов на (балканска) пъстърва, предлагаща ориентирани към потребителите туристически услуги с висока добавена стойност за територията
|
Специфични цели и очаквани резултати:
|
- Създаване или модернизиране на туристически продукти и услуги, свързани с риболовен туризъм и рибарството
- Интегриране на риболовния туризъм в РО в еко-туристически продукти и местни икономически дейности
- Осигуряване на заетост чрез риболовния туризъм
- Консумирането на рибни продукти в територията като
ключов елемент в туристическите продукти и услуги, предлагани в РО
|
Основни индикатори:
|
1. Обучени хора за разработване и прилагане на нови услуги и продукти в сферата на риболовния туризъм
2. Осигурена заетост
|
Стратегическа цел 3:
|
Подобряване на качество на околната среда на основата на възстановяване и опазване на биоразнообразието на рибните ресурси във водните екосистеми
|
Специфични цели:
|
- Риболовният туризъм в РО е интегриран в еко-туристически продукти и местното икономическо развитие и подобряване на хоризонталните връзки в сектор „Туризъм”
|
Основни индикатори:
|
1. Обучени - 30 души
2. Осигурена заетост за 23 души
|
Стратегическа цел 4:
|
Развитието на РО се планира и управлява на основата на ефективно функциониращо публично-частно партньорство между трите сектора и организациите, опериращи на територията на трите общини чрез повишаване на местния организационен и човешки капацитет
|
Специфични цели:
|
- Функционираща мрежа в рамките на сектор „Рибарство” и в сектор „Туризъм”
- Екипът на МИРГ и членове на УС управляват ефективно МСР на основата на повишена компетентност
|
Основни индикатори:
|
1. Разработени планове – 3
2. Партньорства – 8
3. Проекти на принципа на публично-частно партньорство - 5
|
- Създаване на механизми за възстановяване, съхранение и развитие на биоразнообразието в ихтиофауната и специално по отношение на семейство пъстървови и балканска пъстърва.
- Изграждане на общ териториален имидж на база на общи продукти и обща информационна инфраструктура
- Създаване на механизми за устойчиво управление и „споделяне на собствеността”/разпределение на отговорностите относно развитието на РО и развитие на ефективни публично-частни партньорства
- Добавяне на стойност към продукти от риболов и аквакултура и тяхното разнообразяване, свързани с имиджа на територията и скъсяване на пътя до продажбата им чрез технологии, които щадят околната среда
- Развитие на възможности за риболовен туризъм със значима добавена стойност за територията
- Ограничаване и намаляване на замърсяване от производството на аквакултури
- Разработване на специфични туристически услуги и разширяване на потреблението на продукти от риболов и акавакултури в територията от жители на територията и външни потребители
МИРГ ще финансира дейности за идентифициране и предлагане на специфична рибна кухня (например създаването на рибен ресторант) и разширяването на менюто в ресторанти в територията, организиране на тържище и необходимата за това инфраструктура за директна продажба.
изтеглете оттук Документ с пояснителни бележки за основни термини и изрази, използвани в Местната стратегия за развитие.